Dla biznesu

Stadion Wisły Kraków gotowy na sprzedaż nazwy

18-marzec-2011
Poprawiono: 18-maj-2012
Odsłony: 34383

krakow_wisla_smPrzetarg na kupno praw do nazwy stadionu Wisły Kraków zostanie otwarty na przełomie marca i kwietnia 2011 r. Krakowscy radni liczą na zawarcie równie lukratywnej umowy sponsorskiej jak w przypadku gdańskiej „PGE Areny”. Miasto będzie szukać partnera pośród najlepszych graczy na rynku – potencjalny sponsor musi się liczyć wydatkowaniem sumy opiewającej na min. 30 mln zł.

 

Trwają spekulacje kto może potencjalnie wygrać przetarg. W Krakowie swoje siedziby ma wiele ogólnopolskich i międzynarodowych firm. Władze miasta przyznają, że została przygotowana lista  potencjalnych partnerów dysponujących odpowiednim zapleczem kapitałowym, do których wystosowano zaproszenie do przetargu. Przyszły sponsor tytularny stadionu Wisły z pewnością będzie mógł liczyć na wiele korzyści.

 

„Sponsor tytularny dostaje nie tylko miejsce w nazwie stadionu, lecz również inne przywileje. Jego znak będzie się pojawiał na dokumentach dotyczących obiektu. Firma zyska prawo do wykorzystywania wizerunku stadionu, korzystania z lóż VIP-owskich”. Tak przygotowania do otwarcia przetargu skomentowała dla Gazety Krakowskiej Barbara Janik, Doradca Prezydenta Krakowa ds. sportu.

 

Przyszły sponsor może liczyć na wiele wydarzeń ze strony klubu Wisły Kraków, jak i korzyści marketingowych. Nie znane są finansowe uzgodnienia pomiędzy miastem a klubem, które stanowić będą prawdopodobnie część umowy operatorskiej.


Źródło: „Gazeta Krakowska”