Dla biznesu

Red Bull pozyskuje nazwę kolejnego stadionu

31-marzec-2010
Poprawiono: 30-listopad-2015
Odsłony: 36079

redbullsPo wieloletnich staraniach prywatnemu właścicielowi Zentralstadion w Lipsku w Niemczech udało się znaleźć długoterminowego użytkownika i głównego najemcę stadionu oraz zarobi on na sprzedaży nazwy obiektu.

Właściciel marki Red Bull zdecydował się zainwestować długoterminowo w lokalną drużynę z 5. ligi (SSV Markranstädt pod Lipskiem) ok. 100 milionów euro i przekształcił jej nazwę na RB Leipzig. W ciągu 8 lat zespół ma grać w Bundeslidze oraz walczyć o najwyższe cele. Od następnego sezonu 2010/2011 klub ma przenieść się z dotychczasowego  kameralnego stadionu na Zentralstadion o pojemności 45 tys , który został specjalnie wybudowany na Mistrzostwa Świata w piłce nożnej w 2006r. Również od 1 lipca 2010 stadion zmieni nazwę na Red Bull Arena w Lipsku na co najmniej 20 lat, podobnie jak nazywają się już stadiony w Salzburgu oraz Nowym Jorku, gdzie grają pozostałe kluby tego samego właściciela. Właścicielem stadionu jest organizacja prywatna, spółka kapitałowa - EMKA Immobilien-Beteiligungs-GmbH będąca własnością Michaela Kölmela.

Zespół spod Lipska dla firmy Red Bull jest już czwartą drużyną, której został sponsorem i właścicielem, po austryjackim klubie piłkarskim RB Salzburg, amerykańskim zespole piłkarskim (MLS) RB New York oraz filipińskim zespołem koszykarskim RB Barako. Dotychczas Red Bull największe osiągnięcia sportowe osiągnął z zespołem z Salzburga z którym zdobył dwa razy mistrzostwo Austrii od czasu przejęcia klubu.

Źródło: Sport Innovation

Foto:www.pitchinvasion.net

(KM)