W piątek poznamy głównego wykonawcę gdańskiego stadionu, a już wczoraj w Warszawie rozpoczął się proces jego komercjalizacji.
- Dziś rozpoczynamy cykl spotkań, podczas którego będziemy oferować inwestorom komercyjne powierzchnie naszego stadionu - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki BIEG 2012.
Na spotkanie do siedziby Giełdy Papierów Wartościowych zaproszono ponad 300 gości - potencjalnych inwestorów. Frekwencja był dużo mniejsza, przyszło ok. 70 osób.
- Jesteśmy pierwszym miastem w Polsce, które zorganizowało takie spotkanie, dlatego tłumów się nie spodziewaliśmy. Jednak było kilku bardzo poważnych inwestorów, z czego jesteśmy bardzo zadowoleni - tłumaczy Michał Kruszyński, rzecznik BIEG 2012.
Co mogą kupić inwestorzy?
Największą sumę spółka zamierza uzyskać ze sprzedaży nazwy. Jest to coraz popularniejszy sposób na pozyskiwanie pieniędzy od sponsorów. Większość stadionów zbudowanych na Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w Niemczech ma nazwy swoich sponsorów. Dla przykładu: stadion we Frankfurcie, gdzie występuje pierwszoligowy Eintracht, co roku przynosi 3 mln euro przychodu z tytułu sprzedaży nazwy bankowi Commerzbank.
- Wiemy, że takiej sumy w Polsce nie osiągniemy, jednak nie jesteśmy w stanie powiedzieć, jaką kwotę uda nam się uzyskać - mówi Adam Kalata, wiceprezes BIEG 2012.
BIEG 2012 w ofercie ma też 40 lóż VIP-owskich oraz 17 tys. m kw. powierzchni komercyjnych, na których powstać mają m.in. restauracje, puby czy klub fitness.
Odwiedza nas 7 gości .
© Sport Innovation
created by Oskar Ręczkowski